• ပုဂံ အမွတ္တရ
  • မႏၱေလး အမွတ္တရ
  • Sea Game အမွတ္တရ
  • ဦးပိန္ အမွတ္တရ
  • Sea Game အမွတ္တရ

ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္

Posted by wai phyo  |  No comments

ပညတ္ဆိုတာအမ်ားကလက္ခံထားတဲ့၊ အမ်ားလည္းနားလည္ေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သေဘာပါ။ အေခၚ အေ၀ၚ သေဘာပါ။ လူမ်ဳိးစုံေတာ့ အေခၚအေ၀ၚ မ်ဳိးစုံပါတယ္။ ဆိုပါစုိ႔။ အိုး- ကိုပဲ ျမန္မာလို အိုးလုိ႔ေခၚေပမယ့္ အဂၤလိပ္လို တစ္မ်ဳိး၊ တ႐ုတ္လိုတစ္မ်ဳိး၊ ကုလားတစ္မ်ဳိး အမ်ဳိးမ်ဳိး အေခၚအေ၀ၚ ေျပာင္းေနပါတယ္။ ပညတ္ဆိုတာ ပုံသဏၭာန္၊ အရြယ္အစား၊ အေရာင္ အဆင္း၊ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္အခါေတြပါ။ ဒါေတြကို အမ်ားနားလည္ေအာင္ ေခၚေ၀ၚရတာပါ။ ပညတ္ဆိုတဲ့သေဘာက ပုံသဏၭာန္ေၾကာင့္လည္း ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ အေခၚအေ၀ၚေပါ့။ အရြယ္အစား၊ အေရာင္အဆင္း၊ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္အခါ ဆိုတာေတြေၾကာင့္လည္း ေျပာင္းလဲပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညတ္က ေျပာင္းလဲတယ္။ မခိုင္ၿမဲဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။


ပရမတ္တရား ေတြက မူလအေျခခံသေဘာေတြပါ။ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မူလ ပင္ကိုယ္သေဘာကေန မေျပာင္းလဲပါဘူး။ ပင္ ကိုယ္သတိၱ မေပ်ာက္ပါဘူး။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ေသာက္ေရအိုး တစ္လုံးကို ႏွလုံးသြင္းလိုက္ၾကပါစို႔။ ေသာက္ေရထည့္ ထားလုိ႔ ေသာက္ေရအိုးလို႔ ေခၚတာမွန္ေနတာပါ။ ေျခေဆးဖုိ႔ ေရေတြထည့္ထားရင္ ေျခေဆးအို၊ ဟင္းရြက္စံုခ်ဥ္ေရစိမ္ဖုိ႔ ခ်ဥ္ဖတ္ ထည့္ထားရင္ ခ်ဥ္ဖတ္အိုး၊ အိုးတိုက္ဖြဲျပာေတြ ထည့္ထားရင္ ဖြဲျပာအိုးလို႔ေခၚရမွာပါပဲ။ ဒါဟာ အမွန္ပါပဲ။ ေလာကလူသားေတြ နားလည္တယ္။ လက္ခံတယ္။ ပညတ္ အမွန္တရားပါ။ ဒီအိုးကိုပဲ ဘာမွ် အသုံးမျပဳဘဲထားရင္ အိုးဟာ အိုးပါပဲ။ အဲ-တစ္ခု ေတာ့ရွိတယ္။ ေျမႀကီးကို အရင္းခံထားၿပီး အမာခံလုပ္၊ ဖုတ္ထားတဲ့အတြက္ ေျမအိုးလို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ ခြက္ပုံစံဆို ေျမခြက္၊ အင္တုံပုံစံ ဆိုရင္ ေျမအင္တုံျဖစ္ၿပီေပါ့။ ဒီေျမအိုးပါပဲ။ တစ္ပုံစံတည္း ျဖစ္ေပမယ့္ အညာေဒသ ေရႊဘိုေက်ာက္ေျမာင္းက ထြက္ရင္ အညာအိုး၊ ေရႊဘိုအိုး၊ ေက်ာက္ေျမာင္းအိုး လို႔ ေခၚၾကျပန္တယ္။ ဒီအိုး တစ္လုံးတည္းကိုပဲ မ၀ယ္ခင္က၊ မသုံးခင္က ဆိုရင္ အိုးအသစ္၊ ၀ယ္ၿပီး၊ သုံးၿပီး ၿပီဆိုရင္ အိုးအေဟာင္းလို႔ ေခၚၾကျပန္ပါေရာ။ အရြယ္ႀကီးရင္ အိုးႀကီး၊ အရြယ္ငယ္ရင္ အိုးေသးလုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။ ေသာက္ေတာ္ေရအတြက္ ဘုရားစင္ေပၚ တင္ထားရင္ ဘုရားအိုး၊ စားပြဲေပၚ တင္ထားရင္စားပြဲ တင္အိုး၊ အိမ္ေနာက္ေဖးအိမ္သာထဲ ထားလိုက္ရင္ အိမ္သာအိုး ျဖစ္သြားျပန္တယ္။ တစ္ခုခုနဲ႔ ထိမိ၊ ခိုက္မိလုိ႔ အိုးကြဲသြားရင္ ေဟာေျမအိုး၊ ေသာက္ေရအိုး၊ အိုးအေဟင္း ဆိုတာေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီး အိုးကြဲႀကီးလုိ႔ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အိုးကြဲႀကီးကို ကေလးေတြက တစ္ျခမ္းၿပီး တစ္ျခမ္းထုလိုက္၊ ေဆာ့လိုက္ လုပ္ေတာ့ အိုးျခမ္းကြဲ၊ အိုးျခမ္းပဲျဖစ္ျပန္ေရာ။ တစ္ခါ ထပ္ၿပီး အိုးျခမ္းပဲ့ေလးေတြကို အမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္ ထုလိုက္၊ က်ိတ္လိုက္ရင္ ေျမမႈန္႔ေတြ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါဘာေျမလဲလုိ႔ေမးရင္ အိုးကေန ျဖစ္သြားတဲ့ ေျမျဖစ္လို႔ အိုးေျမလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေျမအိုးကေန အိုးေျမ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ပုံသဏၭာန္၊ အရြယ္အစား၊ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္ကာလေတြေျပာင္းလုိ႔ အေခၚအေ၀ၚေတြ ေျပာင္းလဲတဲ့ သေဘာက ပညတ္အာ႐ံုေတြရဲ႕ သေဘာပါ။ ေျမအိုး ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အိုးေျမပဲျဖစ္ျဖစ္ မူလအရင္းခံက ေျမပါပဲ။ျမန္မာလို ေျမလုိ႔ ေခၚေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေျမရဲ႕တကယ္ အရွိသေဘာ ဆိုတာ အမႈန္႔ကို ေခၚတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ ေျမႀကီးကို မ်က္စိမွိတ္မွိတ္၊ ဖြင့္ဖြင့္ သြားထိလိုက္ရင္ ထိတဲ့အခါမွာလည္း လက္ ညႇိဳးနဲ႔ ထိထိ၊ လက္ခလယ္နဲ႔ထိထိ ထိလိုက္ရင္ ထိတဲ့ သေဘာရွိေနပါတယ္။ မာတဲ့ေပ်ာ့တဲ့သေဘာလို႔ အသိမွာျဖစ္ တတ္ပါတယ္။ မာမႈ ေပ်ာ့မႈလို႔ေခၚတဲ့ အဲဒီ ထိသေဘာ ေျမဓာတ္ ပရမတ္ဟာ ေျမအိုး၊ ေသာက္ေရအိုး၊ အိုးႀကီး၊ အိုးေသး၊ အိုး ေဟာင္း၊ အိုးသစ္ဆိုတဲ့ အမည္ေတြ၊ ပညတ္ေတြ ဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းေျပာင္း မာ ေပ်ာ့ ထိ ဆိုတဲ့ ေျမဓာတ္ ပရမတ္ကေတာ့ အၿမဲ ရွိေနပါတယ္။ ေျမမႈန္႔ေတြ ျဖစ္တဲ့အထိလည္း ရွိေနပါတယ္။ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင္း ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေျမဓာတ္ရဲ႕ သေဘာက မေျပာင္းလဲပါဘူး။ ဒါကို ပရမတ္ရဲ႕ အမွန္တရားလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ပညတ္က အမ်ားသတ္ မွတ္တဲ့သေဘာ အမွန္ပါပဲ။ဒါေပမယ့္ မရွိတရားပါ။ ပရမတ္ဆိုတာ အမ်ားသတ္မွတ္သည္ ျဖစ္ျဖစ္၊ မသတ္မွတ္သည္ ျဖစ္ျဖစ္၊ သိသိ မသိသိ အမွန္တရားပါပဲ။ တကယ္ အရွိတရားပါ။ ပရမတ္ဆိုတာ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္၊ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ သေဘာေတြရွိပါ တယ္။ ပညတ္ကေတာ့ မေရတြက္ႏိုင္ ေအာင္မ်ားပါတယ္။ ဒီသေဘာေတြဟာ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ေတြရဲ႕ သေဘာေတြပါပဲ။( ဆရာေတာ္ အရွင္ေဆကိႏၵ ျပန္လည္ေျဖၾကားထားျခင္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။)

3:19 AM Share:
About Naveed Iqbal

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim venenatis fermentum mollis. Duis vulputate elit in elit. Follow him on Google+.

0 comments:

Get updates in your email box
Complete the form below, and we'll send you the best coupons.

Deliver via FeedBurner
Web Designed By Wai Phyo
back to top